2015. június 24., szerda

A tyúk vagy a tojás?

Előre leszögezném, hogy ez a post nem kizárólag az én személyes véleményemen alapul, viszont egy beszélgetés során előkerült a kérdés, hogy melyik érzés az erősebb, és mi van előbb: A szeretet, vagy a szerelem?






Úgy érzem, hogy ebben a kérdésben kicsit fogalomzavarban szenvedünk és az amit egyesek szeretetnek neveznek, másnál az jelenti a szerelmet és fordítva.

Lássuk az én véleményemet:
Én mindig azt mondtam és azt hiszem korábban már ezt is leírtam: Az ember előbb szeret, aztán lesz szerelmes. Mert a szerelem az én szememben egy sokkal mélyebb kötődés mint a puszta szeretet. Az ragaszkodás, odaadás, megértés és testi-lelki összhang egyvelege.Talán azért gondolom a szeretetet kevesebbnek, mert maga a szó mára elértéktelenedett és mindenki felelőtlenül dobálózik vele. Összejönnek egy buliban, nem ismerik egymást, de két hét múlva már elhangzik a szó: szeretlek. Ez nem helyes, így nem lesz értéke a szónak, ami számomra például a világ egyik legértékesebb, legszebb szava és az én fejemben előfutára annak amikor azt mondom szerelmes vagyok.
De belőlem ennyi elég is, merthogy egy más véleményt kell megosztanom, ami megmondom őszintén kicsit összezavart és nem igazán tudtam fogást találni rajta.
A szerelem egyértelműen előbb van mint a szeretet. A szeretet egy mély érzés, ami sokkal valóságosabb és erősebb mint a szerelem és ami a legfontosabb, időt álló. Nem véletlenül mondják, hogy van szerelem első látásra. Mert az van előbb, ismeretlenül, valódi érzések nélkül. A szerelem csak vágy, kis kémiával fűszerezve, és ami a legfontosabb: függőség. Amikor azt mondod szerelmes vagy, függő vagy és ennek fizikai jelei/tünetei vannak. A szeretet ennél sokkal-sokkal több. 
Van erre egy egyszerű példa: Ott van a sör. Nem mondod azt, hogy szerelmes vagy a sörbe. Azt mondod szereted a sört. Mivel az mélyebb, hosszú idő óta tartó kapcsolat (ez a példa engem meggyőzött!). Vagy gondolj bele. Nem vagy szerelmes a tesódba, vagy a szüleidbe. Nem, te szereted őket. Mert sokkal mélyebb érzéseket táplálsz és hosszú évek óta töretlenül tart. A szerelem pedig jön és megy. Elmúlik.
Még egyszer el kell mondjam, szerintem kicsit ugyanarról beszélt mind a két fél, csak a fogalmak nem ugyanazok. De meg kell mondjam, engem a sörös érveléssel megfogtak és nem tudtam azt mondani, hogy nincs benne igazság. A vége viszont ugyanúgy kérdés lesz: Mi volt előbb? A tyúk vagy a tojás?


1 megjegyzés:

  1. igazad van. :) Ezért gondolkodtam én is el a dolgon, bár az az igazság, hogy szerintem mindenki ugyanarról a dologról beszél, csak az a kérdés, hogy kki mit nevez szerelemnek vagy szeretetnek. Kicsit olyan fogalomzavarnak érzem a dolgot :) De el kell ismernem, tökéletesen igazad/igazatok van :)

    VálaszTörlés