2016. április 20., szerda

A tested a vászon!?

Ahogy az internetet böngésztem, szembejött velem egy cikk, amit mivel én is érintett vagyok, úgy éreztem el kell olvassak. És azzal a lendülettel éreztem egyszerre felháborítónak és nevetségesnek, amit az IQ betyár mérnök úriember megfogalmazott eme cikkben. Úgyhogy jöjjön egy kis szösszenet tőlem a tetoválásokról, a tetovált emberekről és az ezzel kapcsolatos sztereotípiákról, persze a személyes vonalat sem nélkülözve.






A tetoválás megléte alapvetően rengeteg negatív visszhangot képes kelteni, hiszen sztereotípiákkal van körbevéve az egész fogalom(a viselőket gonosz embernek, bűnözőnek titulálják). Azt sokan nem tudják, hogy a legrégebbi ismert emberi tetoválást Ötzi viselte, az 1990-es években az Alpokban talált férfimúmia, akinek korát kb. 5000 évesre becsülik. Az alapvető oka annak, hogy a tetovált embereket bűnözőként kezelik az, hogy az 500 évek körüli Japánban a bűnözőket jelölték meg tetoválással a homlokukon, valamint az, hogy a 19. és 20. század elején illegális volt a tetoválás, elsősorban a börtönökben bűnözők között vált szokássá. A sztereotípiák ellen annyit tudok megemlíteni első körben, hogy a görög korban Hérodotosz feljegyzései szerint a trákoknál a tetoválás az előkelőség jele volt. Persze az előkelőség mellett harci díszként szolgált, vagy a felderítők azonosítására és rangjelzésük könnyebb azonosítása végett készült a katonákra varrat.
Mára persze ezek a dolgok abszolút elvesztek, a tetoválás csupán amolyan optikai tunning funkciót tölt be, persze a személyes okok és a kreatív megvalósulás mellett. Apropó optikai tunning. Az én személyes véleményem az, hogy ezt sem szabad túlzásba vinni(hozzáteszem per pillanat az én testemet is 5 db. tetoválás borítja, és lesz még több is). Egyes munkáknál valahogy az emberben a már fent említett sztereotípiák miatt bizalmatlanságot kelt. Én személy szerint azt az elvet vallom, hogy a rajtam levő tetoválás az enyém, nem tartozik másra, tehát ruhában látható helyre biztos hogy nem tetováltatnék.
A tetoválás az utóbbi időben elképesztően nagy divat lett, főleg a fiatalok(15-16 évesek) körében. Ez önmagában még nem lenne gond. Csakhogy azt nem szabad elfelejteni, hogy a tetoválás nem az 5 éves korodban nagy népszerűségnek örvendő rágóban található "felnyalható" tetoválás. Ez bizony örökre szól, életed végéig fogja díszíteni, vagy éppen csúfítani a tested.
Ami szerintem fontos lenne, hogy az ember tetoválásai legyenek személyesek, jelentéssel bíróak. Amikor reggel a tükörbe nézek, engem minden egyes tetoválásom emlékeztet valamire/valakire, vagy hogy mit tartsak szem előtt, esetleg hogy honnan jöttem. Így már rögtön van értelme annak, amit az ember magán visel azon kívül, hogy nem árt ha igényesen, tényleg olyan emberrel van megcsináltatva aki ért is hozzá.
Azért, hogy kicsit bizonyíthassam, mi is az amiről beszélek, most felfedem nektek a tetoválásaimat és jelentésüket.
1. Az első tetoválásomat 17 évesen csináltattam a jobb vállamra, egy átmulatott éjszaka után reggel 10-kor, olyan állapotban hogy a mai napig nem tudom mit érezhettem. Maga a minta, hát... Egy kicsit non-figuratív jellegű, különös állatot ábrázol, ami egyesek szerint sárkány, mások szerint kígyó aminek lába nőtt, de azt hiszem hogy az eddigi legtalálóbb leírás róla a döglött gyík volt. Bevallom, itt még nem kellett, hogy jelentése legyen, divatból kellett, mert az húde menő. Mára már lett jelentése, hiszen ez jelképezi bennem a fiatal koromat, ahol féktelen, öntörvényű és őrült emberke voltam.
2. A második tetoválásom egy szám a jobb vádlimon, ami a szerencseszámom, mezszámom. Szerintem ez több magyarázatot nem is kíván. Talán annyit hozzátennék, hogy azért a jobb lábamon van, mert jobb lábas vagyok, ami a sportolói "karrieremben" fontos dolog.
3. A legfurcsább, kettős jelentéssel bíró tetoválásom a hátamon levő amolyan züllött angyal. Ez a tetoválás ami a legtöbbet jelenti számomra, hiszen azon túl, hogy ez az angyal lett a mostanra 9 évessé vált trackmania csapatom logójává, édesapám emlékét őrizteti velem.
4. A 4. tetoválásom egy felirat(egyelőre) a bal karomon olaszul, ami a soha ne add fel. Természetesen ezt sem kell túlmagyarázni. A szöveg az ami, és azt jelenti amit. Azt hogy miért olaszul van? Nagy szerelmem Olaszország minden téren, így nem is volt kérdés, hogy ha felirat lesz rajtam, akkor milyen nyelven lesz ott.
5. Az ötödik minta rajtam a kedvencem, egy mikrofont a kezében tartó, fullcapes, kapucnis felsőben álló csontváz. Nem titkoltan a rap muzsika nagy szerelmese vagyok, azon kívül hogy pár évig zenéltem is, így ez a tetkó is abszolút értelmezhető mindenki számára.

Végszóként nem szeretnék semmit mondani. Tetováltassatok, de gondoljátok meg, hogy hova és mit, hiszen ezeket a mintákat életetek végéig hordani fogjátok...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése