2016. február 19., péntek

Aszfaltcsík és égett gumiszag egy más világban

 Létezik egy világ, ahol nem számít, hogy ki vagy és honnan jöttél. Egy virtuális világ, ahol minden percben versenyzel önmagad és a többiek ellen. Egy világ, ahol bárki lehet vezető, ahol bárki lehet híres és ahol bárki lehet bajnok. Ez egy különleges bejegyzés lesz, ahol szeretném nektek megmutatni az én virtuális valóságomat és, hogy miként lettem az egyik legnagyobb magyar Trackmania csapat vezetője.

Tudni kell, hogy van a magyar oktatásnak egy szegmense, ahol a követelmények és a színvonal nem éppen a legmagasabb. Én konkrétan az OKJ-s képzések egy fajtájáról beszélek, ami nappali tagozatként robog és nem túlzottan tudás központú. Konkrétan tudni kell azt, hogy ezeken a képzéseken azok is nevetve jutnak végig, akik le se csinálják az egészet. Én is egy ilyen iskolában végeztem el egy-két szakmát, nem túl sokszor bejárva az órákra és nem igazán ráfeszülve a tananyagra. Történt az, hogy az iskolai gépeken egyszercsak megjelent az asztalon egy zöld ikon, ami egy játék világába vezetett. A Játék neve Trackmania Nations ESWC volt. Az osztálytársakkal elég gyorsan rákattantunk a formula autós idő elleni arcade küzdelembe és miután sikerült szervert kreálni, hirtelen elénk tárult egy új, eddig számunkra ismeretlen világ(Ingyen és bérmentve!). Egy világ, ahol az emberek az országuk zászlaja mögé felsorakozva, becenevük mögé bújva, saját maguk által festett autókban versenyeznek, a maguk építette pályákon.
Gyorsan feltűnt, hogy sok szerverre tévedő embernek a neve ugyanúgy kezdődik, vagy végződik. Ők egy csapat voltak. Innen indult az ötlet, hogy az osztállyal megalapítjuk a saját csapatunkat. Így lett belőlem -KRC-PedroSierra, és ebben az esetben a KRC a csapatunkat, a Kubu Racing Clan-t jelölte. A csapat nevéhez Tenyo és egy Kubus palack és néhány az iskolai szünetben elszívott cigaretta járult hozzá leginkább, meg néhány átröhögött óra. Aztán pár napon belül már azon kaptuk magunkat, hogy nem csak az iskolában az informatika és közgáz órákon játszunk, hanem hazaérve(vagy éppen be se menve) is a gép előtt ültem és a TM világába merültem, miközben szép lassan megtanultam a játék csínját-bínját, a pálya építéstől kezdve az autófestésen át a rammstein nevű kanyarbevételen keresztül a powerdriftig. Apropó autófestés. Itt született meg a KRC festéssel ellátott dinnyéslada fogalma a trackmanian belül. Mi voltunk ugyanis az első olyan klán, akinek csapatautója volt és nem a hagyományos formula autóra hajazó skint használtuk, hanem a jó öreg kocka LADA-t.
Ahogy teltek a hetek egyre többen jelentkeztek idegenek, hogy belépnének hozzánk a csapatba, mert tetszik nekik a társaság, így elkezdődött a csapat kicserélődése. Ugyanis ekkor lett vége a 2 éves képzésünknek, így jött a nyár és bizony nem sokan tartottak velünk iskolán kívül is az autóversenyzésben. Eltelt 2 hónap és azon kaptam magam, hogy a csapatból személyesen összesen 2 embert ismerek a csapat neve pedig kezdett túlzottan komolytalannak tűnni, így elgondolkodtunk a névváltáson.
Az elgondolkodás eredményeként a Kubu Racing helyére  a Silver Team került, a nevünk elé biggyesztett KRC prefix helyett a név mögé helyezett 's.team lett használatos, a dinnyés LADA helyett pedig a fehér-szürke angyallal díszített alap autó-skin lett használatos. A Trackmania pedig egy idő után nem csak játék lett számunkra, hanem lassan egy életformává vált. Be kell valljam, helyenként már függőségig fajultak a dolgok, hiszen arra is volt példa, hogy a napomból 20 órát a TM előtt ülve töltöttem. Megalkottunk egy olyan közösséget, ahol nem számított az, hogy az ember nő vagy férfi. Nem kérdezte meg senki az embertől, hogy hány éves. Egyszerűen csak róttuk a köröket a versenypályákon. Az s.teamben fiú és lány játékos egyaránt megtalálható volt a 11 évestől az 50 éves játékosig. És mindenkit ugyanúgy, kezeltünk kivétel nélkül.
És ennek már 9. éve. Az eredményeket illetően nem voltunk soha azok a világverők, de mindig szerves része voltunk a magyar(és rövid ideig a Holland) TM scene-nek és nem egy válogatott játékost neveltünk ki. Jól olvassátok, válogatott. Merthogy ez is az a fajta játék, amely komoly e-sport háttérrel rendelkezik és bizony rendkívül komoly támogatói háttér is áll mögötte és nemcsak válogatott szinten, hanem csapatversenyek szintjén is rendkívül komoly (helyenként pénzdíjas) megmérettetéseken lehet részt venni. Apropó eredmények és nemzetközi megmérettetések. A magyar bajnokságokban a csapatunk sosem szerepelt túl fényesen (Eredményként egyetlen SZKL első helyet tudunk felmutatni), viszont 2014-ben első magyar csapatként sikerült a TMM (TrackMania Masters) versenyen továbbjutni a csoportkörből, és a kiharcolni azt, hogy a torna egyik meglepetés csapataként emlegessék az s.teamet. Sajnos az utóbbi időben eléggé visszaesett a magyar játékosok száma a Trackmania világban, hála az Ubisoftnak és annak, hogy fizetőssé tette az új TM részt (mint mondtam, a Trackmania Nations ESWC és a Trackmania Nations Forever is ingyen letölthető és játszható rész volt). Így az utóbbi pár hétben fellendülést hozott a 2016-os magyar bajnokság szerveződése a TMNF keretein belül. Újra feldübörögtek a motorok és régi, nevesebb csapatok és játékosok tértek vissza, hogy megmutassák mit tudnak, vagy mit nem tudnak művelni az aszfalton.
Természetesen a Silver Team is újraéledt és elérhető a szervere, ahol egy igazán jó társaság várja az összes érdeklődőt és új játékost.
Legvégül pedig leírnám, hogy mit is köszönhet egy magamfajta fiatalember egy ilyen fajta hálózaton keresztül játszható mókának. A TM-nek köszönhetem a kreativitást, a vezetői képességet, a tárgyalókészséget, némi fantáziát és egy nagy adag nyelvtudást. Utóbbi miatt a szülőket is csak ösztönözni tudom, hogy irányítsák a gyermeküket a játék felé. A külföldiekkel való kommunikálást itt a lehető legegyszerűbb megtanulni és elsajátítani. Mert kénytelen vagy rá!
A játék ide kattintva letölthető!

A Silver Team szervere ide kattintva elérhető:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése